Wenaas:

Ekstrem testing av

ekstremt tøy

Samarbeidspartnere:
Tinagent
Regi: Sigve Aspelund
Foto: Eirik Evjen
Produsent: Guy Haddeland
Produksjonsleder: Trine Guttulsrød
Postprodusent: HocusFocus

Da den norske arbeidstøyprodusenten Wenaas lanserte sin nye kolleksjon «multi-protect» tøy, ønsket vi å vise hva tøyet faktisk blir utsatt for i hverdagen. Løsningen ble å ta med målgruppen inn i prøverommet, der tøyet fikk gjennomgå en rekke tester.

 
 
 
 

Tidligere har denne typen tøy vært tungt og stivt, men Wenaas har nå utviklet tøyet med god stretch, som også ble et viktig fokuspunkt i filmen. Vi måtte nå vise den gode resistensen i tøyet, samtidig som vi fikk frem av dette er behagelig arbeidstøy.

 
 
 
 
 

Vi lagde derfor et prøverom hvor en ekte stuntmann testet komforten under realistiske arbeidsforhold. Kampanjen består av en reklamefilm og en lengre «behind-the-scenes»-variant. Sistnevnte ble et viktig element for at målgruppen skule forstå at både tøyet og stunt-teamet faktisk ble utsatt for prøvelsene man ser i filmen.