Handelshøyskolen BI

Barrierer om Norge selger BI internasjonalt

Handelshøyskolen BI har sammen med Los & Co valgt en kommunikasjonsstrategi som snur barrierer til fordeler for å tiltrekke seg internasjonale studenter.

Prosjekt status

Ferdigstilt

Samarbeidspartnere

Sigve Aspelund

The Film Agency Oslo

År

2017

Det er ingen tvil om at arbeidsmarkedet er tøft, og det er viktigere enn noensinne å skille seg ut for å bli lagt merke til. I et hav av flinke studenter med relativ lik kompetanse kan en faktor som hvilket land man velger å studere i være avgjørende. Vi hevder at det å velge en anerkjent skole i et annet land enn de fleste andre gjør at man stiller sterkere i konkurransen om drømmejobben, sier kundeansvarlig Bjørn Kjetil Tønnessen.

I kommunikasjonen bruker vi det tøffe klimaet og andre særegenheter ved Norge for å selge BI. Vi oppfordrer studentene ved å si: Stand out. Go North!

”Winter is coming” er første del av kommunikasjonsløpet. At vinteren straks kommer til Norge er det vel ingen tvil om, men i stedet for å frykte den kalde, mørke fremtiden kan det lønne seg å omfavne den og bruke den til sin fordel, sier det kreative teamet Maria Myhre og Marianne Knutsen.

”Winter is coming” består av fire hovedfilmer hvor det blant annet trekkes frem særnorske egenskaper som The Scandinavian leadership model, landets fremtidsrettede næringer og hvordan Norge forvalter landets verdifulle naturressurser. Å studere her vil kunne gi internasjonale studenter noen helt unike erfaringer.

Foreløpig er kun en film lansert.

Filmen har skapt et enormt engasjement, med over 1000 kommentarer som unisont hyller kampanjen, på bare få dager. Den har blitt sett i sin helhet av over 60 000 personer i strategiske viktige land for BI og har generert over 20 000 klikk.

Kampanjen er utarbeidet av Los & Co og Carat, i samarbeid med The Film Agency Oslo og Sigve Aspelund (regi).

BI Kampanje - Skjeggete mann sitter på tronen sin