Let’s deal

Bruker gif-format i markedsføringen

Dans i joggedress

I samarbeid med Los & Co har Schibsted-eide Let’s deal utviklet et nytt kommunikasjonskonsept som er basert på gif-formatet.

Prosjekt status

Ferdigstilt

Samarbeidspartnere

Morten Borgestad

Fus!

År

2018

Kommunikasjonen tar utgangspunkt i den utrolig gode følelsen av å ha gjort en god deal. For å kommunisere denne følelsen, har Los & Co i samarbeid med Fus! og regissør Morten Borgestad produsert særegne gif-filmer som på en humoristisk måte videreformidler følelsen av en god deal. Filmene vil vises i ferien og hovedsakelig på YouTube, Schibstedbørsen, sosiale medier og webTV.

– Da vi startet arbeidet med det kreative uttaket, grublet vi på hvordan vi skulle kommunisere denne følelsen til målgruppen. Løsningen ble å ta utgangspunkt i noe av det som målgruppen tiltrekkes av på internett; nemlig gif-er, uttaler tekstforfatter Ragnar Roksvåg i Los & Co.

Nå ut til flere

Let’s deal tilbyr attraktive deals på restaurantopplevelser, skjønnhet og helse, reiser, mote osv. til sterkt rabatterte priser.

– Den røde tråden i kommunikasjonen er at Let’s deal gjør hvilken som helst dag bedre med gode deals på ting du kan kjøpe, spise og gjøre der du bor. Kampanjen har som målsetting å gjøre oss attraktive på et bredere grunnlag og tiltrekke oss nye kunder, uttaler markedsdirektør, Hans Petter Bjåstad, i Let’s deal.