EiendomsMegler 1

Flere kundehenvendelser med digitalt leadsprogram

Familie flytter 1

EiendomsMegler 1 ønsket flere henvendelser fra potensielle kunder. Med hjelp fra Los & Co har de utviklet et økosystem for sin digitale kommunikasjon, som blant annet har økt antallet bestilte verdivurderinger med 17 prosent.

Prosjekt status

Pågående

Samarbeidspartnere

År

Vi kaller det et digitalt leadsprogram; et system som gjør at alt EiendomsMegler 1 nå formidler i sine digitale kanaler harmonerer i samspill og flyt, og samtidig oppleves som relevant og godt timet i forhold til målgruppens behov.

Basert på innsikt fra analysefasen har vi også utarbeidet en rekke  artikler med innhold som gir relevant informasjon til ulike segmenter i målgruppen, og som leder potensielle kunder videre i kundereisen.

results

33%

økning i direkte kontakt med lokalt meglerkontor

1952

flere bestilte verdi- vurderinger enn året før

17%

økning i antall besøkende på siden

I tillegg til å være et verktøy for å generere mer relevante leads, har målet med satsingen vært å øke eiendomsmeglerkjedens synlighet på nett, og være den første eiendomsmeglerkjeden kunden tenker på når han eller hun skal selge bolig. EiendomsMegler 1 har også en ambisjon om å være det første meglerforetaket som vet at en bolig skal selges i Norge.

Programmets treffsikkerhet hviler på en grundig kartlegging av behovene som fører til at hver enkelt av oss flytter.

Ved å avdekke de ulike driverne, analysere og sette dem i system, har Los & Co utviklet et digitalt økosystem som gjør det mulig å utvikle innhold som er relevant for mange, men som treffer potensielle kunder med budskap som oppleves relevant og godt timet for den enkelte.

Hele verktøykassen er i bruk: Søkemotoroptimalisering, søkemotorannonsering, bannere på web, sosiale medier og e-post. Kanaler og budskap utfyller hverandre og jobber sammen for å konvertere leads.

Det digitale leadsprogrammet er blitt et sterkt supplement til EiendomsMegler 1s allerede sterke markedsposisjon, som er bygget på gode fagmiljøer, god salgskultur og meglere med sterke relasjoner.

Her er noen eksempler på hvordan relevant innhold har truffet målgruppen i ulike kanaler: 

Skjermbilde 2019 09 24 kl 10 36 52
Artikkel screenshot
Mobile ekstra png bg
Mobile ekstra png bg 2