EiendomsMegler 1
EiendomsMegler 1 ønsket flere henvendelser fra potensielle kunder. Med hjelp fra Los & Co har de utviklet et økosystem for sin digitale kommunikasjon, som blant annet har økt antallet bestilte verdivurderinger med 17 prosent.
Pågående
Vi kaller det et digitalt leadsprogram; et system som gjør at alt EiendomsMegler 1 nå formidler i sine digitale kanaler harmonerer i samspill og flyt, og samtidig oppleves som relevant og godt timet i forhold til målgruppens behov.
Basert på innsikt fra analysefasen har vi også utarbeidet en rekke artikler med innhold som gir relevant informasjon til ulike segmenter i målgruppen, og som leder potensielle kunder videre i kundereisen.
økning i direkte kontakt med lokalt meglerkontor
flere bestilte verdi- vurderinger enn året før
økning i antall besøkende på siden
I tillegg til å være et verktøy for å generere mer relevante leads, har målet med satsingen vært å øke eiendomsmeglerkjedens synlighet på nett, og være den første eiendomsmeglerkjeden kunden tenker på når han eller hun skal selge bolig. EiendomsMegler 1 har også en ambisjon om å være det første meglerforetaket som vet at en bolig skal selges i Norge.
Programmets treffsikkerhet hviler på en grundig kartlegging av behovene som fører til at hver enkelt av oss flytter.
Ved å avdekke de ulike driverne, analysere og sette dem i system, har Los & Co utviklet et digitalt økosystem som gjør det mulig å utvikle innhold som er relevant for mange, men som treffer potensielle kunder med budskap som oppleves relevant og godt timet for den enkelte.
Hele verktøykassen er i bruk: Søkemotoroptimalisering, søkemotorannonsering, bannere på web, sosiale medier og e-post. Kanaler og budskap utfyller hverandre og jobber sammen for å konvertere leads.
Det digitale leadsprogrammet er blitt et sterkt supplement til EiendomsMegler 1s allerede sterke markedsposisjon, som er bygget på gode fagmiljøer, god salgskultur og meglere med sterke relasjoner.