Telia Norge

FREEDOM for Telia

Telia fortsetter å sette frihet på dagsordenen i tråd med markedsføringskonseptet FREEDOM. Både i form av den friheten mobilteknologi kan være med på å skape, men også den grunnleggende retten alle har til å være trygge, frie og seg selv.

Prosjekt status

Pågående

Samarbeidspartnere

Social Club Stockholm

Cinematic Sweden

Hidden AS

År

2019

En ny høst med Telia

I Telias høstkampanje snakker vi om livsendringer, fordi det ofte er da de store livsendringene skjer. Vi bytter skole, får ny jobb, flytter sammen med noen eller kanskje fra noen. Det er når livet tar en ny vending og vi er på ukjent grunn, at vi virkelig har behov for å holde kontakt med de som betyr ekstra mye for oss. I dag kan man holde kontakt på så mange måter; med en lydmelding, via Facetime, en Snap, en samtale i et online spill eller med en god gammeldags telefonprat. Telia er uansett tilstede, og tilbyr fleksible mobile løsninger, tilpasset folks liv, behov og bruk.

Se Telias nye høstfilm her:

Vær trygg, vær fri, vær deg selv.

FREEDOM-konseptet, som er utviklet for Telia Norge med hjelp av Los & Co, er tuftet på grunnpilarene VÆR FRI, VÆR TRYGG, VÆR DEG SELV. Valget av nettrolljeger Mia Landsem som heltinne i den første reklamefilmen, førte til sinne og aggresjon blant enkelte grupperinger i sosiale medier. Hatet som kom til overflaten viste hvor aktuell kampen mot netthets er, og det ble tydelig at Telias frihetsbudskap er mer relevant enn noensinne. 

Det ble også et voldsomt engasjement rundt scenen der en ung kvinne tar av seg en hijab og en annen tar den på. Reaksjonene ble grundig debattert i riksdekkende media og blant selskapets engasjerte kunder. Telia stod stødig i stormen og vek ikke en tomme fra prinsippene om ytringsfrihet og den enkeltes rett til å ta selvstendige valg. Dette fikk de respekt og anerkjennelse for. 

Se omtale av kampanjen i Dagsrevyen og Dagsnytt 18.

Se filmen her:

Telia har også igangsatt flere initiativ som vil gi folk en tryggere mobilhverdag, og heier på alle som tør å være seg selv og ønsker å drive verden videre.

Se filmene fra netthets-kampanjen #tenkdegom her: