Cutters

GIF-kampanje for Cutters

I Cutters sin nye kampanje har Los&Co laget et eget GIF-univers for frisørutfordreren.

Prosjekt status

Ferdigstilt

Samarbeidspartnere

Tangrystan

År

Kampanjen består av en rekke ulike GIFs, som i disse dager rullerer i sosiale medier, utendørs og i frisørkjedens egne salonger. GIFene kommuniserer blant annet to av Cutters sine kjernebudskap – drop-in og fastpris.

Los & Co har jobbet sammen med regissør Caroline Johansen fra Tangrystan, hvor målet har vært å skape små morsomme situasjoner som vekker følelser folk kan kjenne seg igjen i, samtidig som de får frem Cutters sine viktigste fordeler.

Ved å kommunisere konkrete situasjoner folk kan kjenne seg igjen i, håper Cutters nå å trekke enda flere folk inn i salongene rundt om i landet.

–  For å få så autentiske GIFer som mulig, ønsket vi å lage et fiktivt filmunivers som GIFene kunne hentes rett ut fra. Vi tror mange kan kjenne seg igjen i typiske situasjoner som overraskende høye frisørpriser og masete tørrprat i frisørstolen, men som med alle andre GIFer kan de jo representere mange ulike følelser. Forhåpentligvis gjør det at de kan leve lenge, også dypt inne i Giphy-verdenen, forteller kreativt team Hedvig Haraldstad og Caroline Johnsen Nordby i Los & Co.

Ved å kommunisere konkrete situasjoner folk kan kjenne seg igjen i, håper Cutters nå å trekke enda flere folk inn i salongene rundt om i landet.

– Denne type kommunikasjon er kjapp, enkel å forstå og forhåpentligvis litt morsom. I tillegg popper det og skiller seg litt ut fra det svarte, hvite og gule som mange forbinder med oss. Nå håper vi enda flere oppdager de tydelige fordelene Cutters har i frisørmarkedet.
Lasse Smedsvig, markedssjef i Cutters