Jordan

Hvordan gjør du det? Sånn!

Jordan bilde1

Jordan Maleverktøy beta-lanserer sin nye digitale tjeneste «Sånn», som skal hjelpe deg med å pusse opp, steg for steg. Los & Co står bak tjenesteutviklingen, i tett samarbeid med kunden.

Prosjekt status

Pågående

Samarbeidspartnere

Dekode

The Film Agency

År

Jordan Maleverktøy er markedsleder i Norge og har hjulpet nordmenn med å pusse opp siden 1837. Men selve gjennomføring av arbeidet kan ikke engang Jordan hjelpe til med. Da de ønsket et nytt kommunikasjonskonsept som skulle hjelpe folk til å lykkes med oppussingen sin, var rådet fra Los & Co tydelig.

Vi kom tidlig fram til at vi ville utarbeide en ny digital tjeneste for Jordan Maleverktøy, som skulle dekke de to viktige steg i kundereisen – nemlig å hjelpe folk til å velge riktig verktøy når de er i butikk og online, samt å hjelpe folk til å gjøre jobben riktig når de faktisk skal utføre oppussingsprosjektet, sier Stine Conradi Prøitz, kundeansvarlig i Los & Co.

Det har vært et omfattende prosjekt, med tett involvering av fagfolk og flere runder med brukertester for å komme frem til «Sånn».

Vi har hatt prototyper av tjenesten underveis, og gjort fortløpende forbedringer av manus, design og UX, etterhvert som vi så helheten, sier Per Olav Walmann, digital rådgiver i Los & Co.

Beta-versjonen av tjenesten var klar rett før påskeferien. Mange benytter ferien til å pusse opp inne eller gjøre klart uterommet for sesongen.

Vi ønsket å dele tjenesten med brukerne så tidlig som mulig, både for å være der for kundene våre, i en tid hvor mange pusser opp og trenger hjelp, men også for å lære mer om hva forbrukere faktisk ønsker av slik tjeneste. På den måten kan vi tilpasse tjenesten best mulig, sier Beate Engel Jacobsen, Brand Manager i Orkla. Hun forteller at det skal lages mange flere guider, men at de har startet med de prosjektene de ser mange søker etter. 

Sånn er en mer personlig tjeneste som møter akkurat det behovet kunden har. Vi utarbeider innhold underveis, som skal hjelpe kundene på hele kundereisen – fra sofaen og planlegging til innkjøp til gjennomføring, fortsetter hun.

Jordan er en kunde som ser verdien av å jobbe iterativt. Testing og optimalisering er nøkkelen til en god brukeropplevelse, og igjen avgjørende for suksessen til merkevaren, legger Walmann til, og fremhever videre et tett og godt samarbeid med teknologene i Dekode, som har bygget den tekniske løsningen.

Jordan bilde2

Karl Nystøyl og Nikolai Andersen, kreativt team, sier det var avgjørende å utvikle et konsept som favner om hele tjenesten.

Konseptet måtte være godt kommuniserbart og kunne brukes i selve tjenesten. Vi ønsket ikke en formanende tone, men en muntlig tone fra en venn du ringer til når du vil pusse opp. Uavhengig om folk bruker tjenesten til planlegging, innkjøp, eller gjennomføring, har folk mange spørsmål – om hvordan man gjøre noe, hva man trenger, hvordan man får best resultat eller sparer tid og krefter. Da er det deilig å kunne gi et enkelt svar: «Sånn!».

Jordan ønsker å bruke tiden fremover til å optimalisere løsningen videre, samtidig som tjenesten markedsføres mot forbrukere.

Nå skal det testes og helt sikkert justeres, og så gleder vi oss å ta i bruk det nye kommunikasjonskonseptet fremover», sier Stine Conradi Prøitz.