Douchebags

Ny butikkopplevelse for Douchebags

Douchebags er en norsk startup etablert av produktdesigneren Truls Brataas og friskilegenden Jon Olsson. Produktene deres prioriterer funksjonalitet og design, og målet er å revolusjonere reiser gjennom å lage smartere, enklere og bedre reiseutstyr. Likevel hang ikke lenger nettbutikken med på denne beskrivelsen etter mange år med sterk internasjonal vekst.

Prosjekt status

Ferdigstilt

Samarbeidspartnere

Kodebyrået

År

2018

– Douchebags er en global merkevare som har over 85% eksport. Derfor trengte vi et grenseløst og dynamisk rammeverk som gir mulighet for skreddersøm og global vekst. Dette har vi oppnådd sammen med Los & Co og Kodebyrået, sier Founder og CEO Truls Brataas i Douchebags.

Los & Co har skapt en ny butikkopplevelse som gjør det enkelt å kjøpe uansett hvor du er, og som samtidig forsterker Douchebags personlighet og identitet.

Skjermbilde av Douchebags sin hjemmeside

– Vi ville skape et design som ga de besøkende en god kjøpsopplevelse med smarte verktøy, samtidig som vi ville løfte frem teknologien og innovasjonene i produktene, sier digital rådgiver Lukas Szachanski i Los & Co.

En vesentlig teknisk utfordring var å sy sammen varelagre på forskjellige steder i verden og kunne handle med ulike valutaer. Plattformen tilbød ikke denne funksjonaliteten, og er derfor bygget fra bunnen av for Douchebags-butikken. Los & Co har designet og implementert Quickbuy-funksjonalitet slik at du kan handle enkelt fra alle bilder og filmer, enten det er produktpresentasjon eller inspirasjon det handler om. Vi har også designet og bygger nå et ambassadørprogram der den enkelte ambassadøren får tilpasse butikken.

Siten ble internasjonalisert, effektivisert og modernisert, og til slutt lansert i juli 2017. Sammenlignet med samme periode i 2016, har både omsetning og trafikk i nettbutikken økt med 100%.

Kevin Backstrøm Intervju for Douchebags
Skjermbilde av Douchebags sin hjemmeside
"The Carryall 65L" på Douchebags sin hjemmeside