Baker Nordby

Ny identitet for Baker Nordby

Baker Nordby Logo

Los & Co står bak Baker Nordbys nye identitet hvor logo, farger, språk og emballasje er modernisert. Bakeriene i Pilestredet og på Kolbotn er første bakeriene som har fått ny drakt.

Prosjekt status

Ferdigstilt

Samarbeidspartnere

År

2017

I 1908 åpnet bakeren Karl Paul Nordby sitt første bakeri i Kristiania. Fra en liten bygård på Tøyen strømmet lukten av ferske bakevarer ut i gaten. Siden den gang har familien Nordby med stolthet drevet og utvidet driften fra generasjon til generasjon. I dag har de flere utsalgssteder i Oslo og omegn.

Baker Nordby pose med kanelbolle

Baker Nordby display bak disken

Har hentet naturen inn i bakeriet

– Vi har utviklet en identitet som er tuftet på røttene til Baker Nordby, med rotfeste i den norske naturen. Vi skulle gjøre Baker Nordby til et moderne bakeri, med en skandinavisk glasur, forteller designer Marianne Christie Ryalen.

To innpakkede sjokolade-brownies
Baker Nordby Kaffekopp Pose

Fargepaletten er hentet fra naturens råvarer, det samme er materialene i utsalg. Byrået har også hentet opp den originale logoen, inspirert av konditorfaget, men modernisert den. Det har resultert i et neon-skilt av bakergutten.

– I tillegg har vi også jobbet mye med verbal identitet. Baker Nordby har nå en raus og leken stemme, forteller Ryalen.

Baker Nordby Casefilm