Flytoget

Setter de reisende i Flytogmodus

Los & Co starter samarbeidet med Flytoget med et nytt konsept der vi setter de reisende i Flytogmodus. Filmene er signert Hans Petter Moland – med litt hjelp fra Edvard Grieg. 

Prosjekt status

Ferdigstilt

Samarbeidspartnere

År

2016

Friksjonsfri reise i flytogmodus

– Flytogmodus er følelsen av den friksjonsfrie reisen mange allerede forbinder med Flytoget. Ingen bekymring for om toget går, bussen står i rushtrafikken eller hvor du skal parkere. I Flytogmodus er alt enkelt. Billettkjøp og sanntidsnedtelling i appen, unik reisegaranti og EuroBonus-poeng hver gang du reiser, er bare noen av tjenestene som gjør at du kan innta Flytogmodus helt hjemmefra, sier markedssjef i Flytoget, Anne-Signe Fagereng.

Kommunikasjonskonseptet ble utviklet i forbindelse med at vi ble valgt som Flytogets nye partner etter en omfattende byråkonkurranse før sommeren.

– Flytoget vekker masse positive assosiasjoner. Samtidig er konkurransen om de reisende til og fra Gardermoen tøff, så her gjelder det å synliggjøre merverdien du får gjennom å velge Flytoget – og at det er verdt å bli vant til, sier rådgiver Harald Seip.

– Vi ville lage en filmfortelling om hvordan Flytogmodus er den mentale tilstanden du får når alt funker, følelsen av å være i en boble av ro i andres stress. Det handler om mer enn å bare spare tid, sier det kreative teamet Carina Laurhammer Lindberg og Jan Cato Tangen.

– Vi ønsket å få frem det genuint norske, og samtidig kommunisere Flytogets internasjonale ansikt. En nytolkning av Grieg ble et av grepene for å få til dette.

Flytoget Kampanje - mann og kvinne holder flyvende bagasje