One Call

Slutt for «Like Bra, Bare Billig» – OneCall blir smartere

DelBetaling – uten renter og gebyrer

OneCall tar hverdagsinnovasjonene som forenkler kundens hverdag tydeligere inn i kommunikasjonen. – Da vi kom inn i markedet i 2004, trengte forbrukerne en utfordrer på pris. Det fikk de.

Prosjekt status

Ferdigstilt

Samarbeidspartnere

Einar Film

Uhørt

År

2018

Ved å være de første til å tilby tale og SMS i våre abonnementer og presse prisene over hele linja har vi bidratt til at det er blitt langt billigere å bruke mobil i Norge. Så var det viktig for oss å vise at vi er like gode på dekning. Og når Telias 4G-nett to år på rad er kåret til det beste av TEK.no, er tiden inne for å snakke mer om det vi egentlig driver med: Forenkling og tilgjengeliggjøring, der pris fortsatt er viktig, men også handler om løpende innovasjon, sier markedsdirektør Albert Arli.

EU inkludert – uten å betale noe ekstra

Beste klatrer på innovasjonsindeks

Det nye kommunikasjonskonseptet som lanseres i disse dager, kommer i kjølvannet av at OneCall de siste årene har klatret mot toppen i flere kåringer knyttet både til kundeopplevelser og innovasjon.

I 2018 scorer de høyest i telekombransjen både på Norsk Kundebarometer (BI), NHHs Innovasjonsindeks og KPMGs helt ferske kartlegging av kundeopplevelsen hos store norske merkevarer som presenteres 12. juni. På Norsk Kundebarometer gjør OneCall et kraftig hopp fra 2017 til 2018, ligger høyt over konkurrentene både på tilfredshet og lojalitet og er eneste mobiltelefoniselskap som får fem av fem stjerner. I Innovasjonsindeksen var OneCall det selskapet som klatret flest plasser, og endte på en 3. plass totalt for alle bransjer.

NHH-professor og leder for Center for Service Innovation (CSI), Tor W. Andreassen, uttalte i den forbindelse at «OneCall har lykkes med å forenkle sin markedskommunikasjon og fremstår med sine løsninger som vesentlig mer innovative enn Telenor».

One Call Rimelig Smart

Et brudepar som har spart penger på feil ting

Norske fotballsupportere på tur i utlandet kjiper inn på helt feil ting

Innsikt og tjenestedesign bak mer differensierende kundeopplevelser

– Det tyder på at markedet har oppfattet – og setter pris på – det vi kaller hverdagsinnovasjonene våre. Det er innovasjoner som forenkler kundens hverdag her og nå. Innsikt og tjenestedesign er blitt enda viktigere for oss, og nå drar vi det enda tydeligere inn i kommunikasjonen gjennom det nye kommunikasjonskonseptet Rimelig Smart, sier Arli.

Rimelig betyr at man fortsatt skal snakke mye om pris, samtidig som Smart rommer den kundeorienterte innovasjonen. Satt sammen spiller de på det som allerede er et etablert uttrykk. Dermed er det slutt for Like Bra, Bare Billig – som både har begeistret og forarget gjennom mange svært synlige år.

– Forenkling og tilgjengeliggjøring ligger i OneCalls DNA. Vi skal snakke om både lave priser og forbrukervennlige løsninger som fjerner friksjon og forenkler hverdagen. Sistnevnte blir stadig viktigere for en differensierende kundeopplevelse i et marked der priser og produkter raskt kopieres, sier seniorrådgiver Bjørn Kjetil Tønnessen i Los & Co, byrået som har vært med OneCall siden 2008.

Den nye kommunikasjonsplattformen er utarbeidet i samarbeid med Los & Co og har pågått siden våren 2017. Denne uka går de første to filmene på TV. Du kan se dem øverst i saken.

Jenter på Sydenferie