Løsninger for morgendagens matproduksjon

Mimiro1200x670

Mimiro skal digitalisere norsk landbruk og skape nye muligheter for den norske bonden. Nå velger de Los & Co som sitt kommunikasjonsbyrå.

Dato

2018

Skrevet av

Christina Lystad

Teknologi i landbruket åpner enorme rom av muligheter. Sensorteknologi, smarttelefoner og kunstig intelligens er i ferd med å endre hele næringen. Men nettopp i slike tider gjelder det å tenke på hva som best tjener landbruket – hva som gavner hver enkelt bonde.

Mimiro er et nystartet norsk, uavhengig teknologiselskap etablert av Tine og Felleskjøpet, som skal utvikle digitale løsninger for mer effektiv og miljøvennlig matproduksjon.

Los & Co har utviklet selskapets merkekjerne, og går nå i gang med å utvikle ekstern kommunikasjon og markedsmateriell. Vi jobber også med utvikling av identitet og merkevarer koblet til Mimiros tjenester. Samarbeidet startet i september. En tidlig versjon av nye nettsider er allerede ute, og sammen med andre leverandører arbeides det iherdig mot full lansering.

I løpet av 2019 kommer Mimiros nye apper til norske bønder, med enklere registrering og innsikt til å kontinuerlig forbedre produksjonen. Samtidig bygger de et digitalt økosystemfor landbruket, for eksterne leverandører, forskere og rådgivere.

– Samarbeidet med Mimiro gir oss en mulighet til å vise at brukeropplevelse, merkevarebygging og kommunikasjon er ulike sider av samme sak, nemlig å bygge relevante og gode tjenester som folk blir glade i. Det gjør vi aller best ved å jobbe tett sammen med kundene våre, mener digital rådgiver Per Olav Walmann i teknologienheten Los & Co Labs.

– Mimiro representerer en utvikling vi tror vi vil se mer av fremover, at også større bedrifter ser behovet for å samarbeide på tvers for å skape bedre produkter for sluttbrukerne, forteller kundeansvarlig rådgiver i Los & Co, Harald Seip.