Cutters velger Los & Co

Teamet som jobber med Cutters

Cutters velger Los & Co som sitt nye reklamebyrå. Det nye byrået skal hjelpe frisørutfordreren å etablere en enda sterkere merkevare i Norge, og etter hvert også utenfor landegrensene.

Dato

2018

Skrevet av

Christina Lystad

På kort tid har Cutters vokst seg store over hele landet, og i disse dager utvider de til Sverige, Danmark og Finland. Med en helt særegen forretningsmodell har de snudd frisørbransjen opp ned.

Cutters har strippet vekk det målgruppen deres ser på som unødvendige tjenester, og samtidig lagt til teknologi. En kombinasjon de mener blir viktigere og viktigere i tiden fremover.

– I Cutters har vi ekstremt høye ambisjoner, og vi jobber kontinuerlig med å gjøre opplevelsen hos oss enda mer brukervennlig. Vi er en tydelig utfordrer i markedet, noe vi også ønsker å være i kommunikasjonen vår. Det har vi klokketro på at Los & Co kan hjelpe oss med, sier Lasse Smedsvig, markedssjef i Cutters.

Forrige uke valgte Cutters å trekke tilbake en reklamefilm som utfordret i overkant mye for manges smak. Ifølge Los & Co er det uproblematisk for veien videre.

– En aktør som Cutters vil alltid provosere noen, det ligger i deres natur. Samtidig må de lytte til reaksjonene, som er avgjørende for å lykkes med en slik posisjonering. Det er en styrke Cutters har vist i det siste, sier Ronald Sagatun, planner i Los & Co.

Allerede denne uken starter det nye samarbeidet, og Los & Co kunne ikke vært mer fornøyd med å ha landet Cutters som ny kunde.

– Cutters er en kul og krevende kunde. De er uredde, fulle av pågangsmot og smittende energi. Det betyr at vi som byrå også motiveres til å utfordre eget fag, tenke nytt og utvikle løsninger som kler en ekte «disrupter». Vi skal bidra til å videreforedle rebell-identiteten, og sammen skal vi spisse kommunikasjonen og få den til å henge sammen. Vi gleder oss skikkelig til å komme i gang, sier Stine Conradi Prøitz, kundeansvarlig i Los & Co.