Ny kunde!
Innovasjon Norge har valgt Los & Co og Neue Design Studio som samarbeidspartnere på strategisk design og konseptutvikling for Merkevaren Norge.
6. September 2019
Kaia Elise Hødnebø Nelson
Ny kunde
Merkevaren Norge er Innovasjon Norges helhetlige satsing for å ta en tydelig strategisk posisjon ute i verden. Nye historier om grønne og bærekraftige løsninger skal posisjonere Norge og norsk næringsliv.
Satsingen er et verdiskapingsprosjekt som i tillegg til å styrke eksport av norske varer og tjenester, også skal tiltrekke flere utenlandske investorer, riktige besøkende og økt kompetanse til Norge.
— Dette er første gang man samler kreftene om en felles, nasjonal merkevare for landet. Vi ser frem til å starte på fase to i arbeidet, og å samarbeide med Los & Co og Neue når Merkevaren Norge nå skal bygges i internasjonale markeder, sier merkevareansvarlig i Brand Norway, Ingrid Nernæs.
Bredt strategi-, design- og konseptoppdrag
Anbudet på «Videreutvikling og strategisk design, konseptutvikling og produksjoner for Merkevaren Norge» ble lyst ut i mars i år. Innholdet i anbudet var bredt og inneholdt eksport av norske varer og tjenester, reiseliv (Visit Norway) samt innhenting av kapital til norske bedrifter og løsninger (Invest in Norway).
— Å få det offisielle Norge og næringslivet til å ta Merkevaren Norge i bruk, er et strategisk og designmessig interessant oppdrag som vil trekke på hele den faglige bredden her på skuret. Når vi også får bidra til økt verdiskaping i Norge, er vi i kjernen av det vi ønsker å jobbe med, sier Harald Seip, kundeansvarlig i Los & Co.
Hos Neue gleder de seg også til å ta fatt på arbeidet:
— Vi ser frem til å jobbe med et meningsfullt nybrottsprosjekt hvor vi kan utnytte all vår erfaring innen strategisk design med å bygge sterke, moderne merkevarer som klarer å skille seg ut, sier daglig leder i Neue, Behnam Farazollahi.