Ny kunde!

Innovasjon Norge valgte Los & Co og Neue

DSC02926

Innovasjon Norge har valgt Los & Co og Neue Design Studio som samarbeidspartnere på strategisk design og konseptutvikling for Merkevaren Norge.

Dato

6. September 2019

Skrevet av

Kaia Elise Hødnebø Nelson

Kategori

Ny kunde

Merkevaren Norge er Innovasjon Norges helhetlige satsing for å ta en tydelig strategisk posisjon ute i verden. Nye historier om grønne og bærekraftige løsninger skal posisjonere Norge og norsk næringsliv. 

Satsingen er et verdiskapingsprosjekt som i tillegg til å styrke eksport av norske varer og tjenester, også skal tiltrekke flere utenlandske investorer, riktige besøkende og økt kompetanse til Norge.

—  er første gang man samler kreftene om en felles, nasjonal merkevare for landet. Vi ser frem til å starte på fase to i arbeidet, og å samarbeide med Los & Co og Neue når Merkevaren Norge nå skal bygges i internasjonale markeder, sier merkevareansvarlig i Brand Norway, Ingrid Nernæs.

Bredt strategi-, design- og konseptoppdrag

Anbudet på «Videreutvikling og strategisk design, konseptutvikling og produksjoner for Merkevaren Norge» ble lyst ut i mars i år. Innholdet i anbudet var bredt og inneholdt eksport av norske varer og tjenester, reiseliv (Visit Norway) samt innhenting av kapital til norske bedrifter og løsninger (Invest in Norway). 

— Å få det offisielle Norge og næringslivet til å ta Merkevaren Norge i bruk, er et strategisk og designmessig interessant oppdrag som vil trekke på hele den faglige bredden her på skuret. Når vi også får bidra til økt verdiskaping i Norge, er vi i kjernen av det vi ønsker å jobbe med, sier Ha­rald Seip, kundeansvarlig i Los & Co.

Hos Neue gleder de seg også til å ta fatt på arbeidet:

— Vi ser frem til å jobbe med et meningsfullt nybrottsprosjekt hvor vi kan utnytte all vår erfaring innen strategisk design med å bygge sterke, moderne merkevarer som klarer å skille seg ut, sier daglig leder i Neue, Behnam Farazollahi.