Loser Hurtigruten Svalbard til gull

Los & Co og GR&EI vant gull sammen i gårsdagens HSMAI-utdeling med kampanjen «48/48» for Hurtigruten Svalbard.

Dato

30. Januar 2019

Skrevet av

Christina Lystad

Våren 2018 fikk vi en utfordring fra Hurtigruten Svalbard, forteller kundeansvarlig Christin Elvegård hos Los & Co. Hvordan kunne vi fylle ledige flyseter, og få flere bookinger til alle de spennende aktivitetene Svalbard har å tilby? Kort sagt: hvordan kunne vi få folk til å reise nordover istedenfor sørover?

I samarbeid med Torstein Greni og Eivind Eidslott i GR&EI kom Los & Co opp med konseptet «48/48».

– Vi ville vise at sola aldri går ned bak Svalbards høye fjell på sommerstid – at du kan være aktiv døgnet rundt, forteller Torstein Greni, kreativ leder i GR&EI. Vi ville vise fram 48 spektakulære ting du kan gjøre på Svalbard i løpet av kun 48 timer. Som for eksempel å padle kajakk gjennom Polhavet før frokost, trekke opp en ishavstorsk, besøke en isgrotte og bestille en isbjørnlatte to go.

Kampanjen gikk live på Facebook, Instagram og YouTube og med native-artikler i VG – på forsommeren i fjor. Resultatet ble en salgsøkning på 144 % kontra året før – 33 355 nye klikk på Hurtigruten Svalbards nye landingsside og stor vekst i antallet bookinger sommeren 2018.